Advisor Internet Solutions
Vogelzangstraat 6A - 2222 Heist o/d Berg - Tel: +32 (0)15 24 51 46 - E-mail: advisor@pandora.be
Geen winkel, weinig stock dus GOEDKOPER. Wel perfecte service.

Openingsuren
Enkel op afspraak









Marketing
Internet heeft duidelijk het bedrijfsklimaat veranderd. De impact op branding is echter veel minder duidelijk en beschreven. Globaal is de marketingstrategie online of een offline hetzelfde. Het grote verschil is simpelweg e-branding. Dit betekent dat je meer aandacht moet schenken aan de woorden of namen voor de merknaam, met name als deze als url gebruikt wordt.

Een voorbeeld :
In een normale reklamecampagne is het niet nodig of je nu wel of niet weet hoe je de naam van een bedrijf spelt, je weet de winkel toch wel te vinden. Op internet echter speelt de herinnering een grotere rol dan herkenning. De kans dat men op internet toevallig langs jou website site surft is natuurlijk vele malen kleiner dan dat onderweg in de auto gebeurd. Om dit op te lossen heeft een bedrijf als bv. Aqua-Hobby verschillende domeinnamen die telkens anders gespeld zijn vastgelegd, waardoor via enkele verkeerd gespelde versies van Aqua-hobby de site toch bereikbaar is.

E-branding focust op een variŽteit aan marketing tools. Het goede nieuws is dat relatief goedkope tools even effectief kunnen zijn als de dure varianten. Feit is: een sterk merk is het resultaat van herhaling.

Je doel is om eerst merkbekendheid te genereren. Vervolgens doe je de nodige investeringen om een merkwaarde op te bouwen. Identificeer bijvoorbeeld de gepaste categorieŽn en kanalen op een zoekmachine en plaats daar je banners . Andere mogelijkheden die de moeite waard zijn: sponsoren van nieuwsbrieven of e-mail marketing.

Belangrijk is ook dat je je boodschappen via verschillende media in verschillende vormen ook in je campagne verwerkt. Dit maakt de boodschap makkelijker te herinneren en te herkennen.

Merken en reclame spelen op het internet en daarbuiten een steeds grotere rol. Aangezien het aantal bomen in het bos alleen maar toeneemt heeft de consument behoefte aan herkenning en vertrouwen. Dat geldt niet alleen voor bestaande bedrijven of merken die zich op het internet begeven en die ons graag willen laten weten waar wij ze kunnen vinden, maar het geldt nog sterker voor de 'nieuwe' merken of bedrijven. Immers zij moeten niet alleen laten weten dat ze bestaan en waar ze te vinden zijn, maar - veel belangrijker nog - ze moeten nog kenbaar maken wie ze zijn, wat hun persoonlijkheid is en wat ze voor ons kunnen betekenen. Alleen dan kunnen ze immers het vertrouwen van de consument winnen.


Banners, waar plaats je ze?
In hoeverre is de locatie van de banner bepalend voor de click through rate? De resultaten wijzen uit, dat de locatie van een banner op een pagina van enorm belang is voor het wel of niet krijgen van doorkliks. In de meest extreme situatie kan het verschil oplopen tot 228%.

De belangrijkste resultaten:
  • Advertenties die naast de rechter scroll balk staan genereerden 228% meer doorkliks dan advertenties die aan de bovenkant van de pagina werden geplaatst.
  • Advertenties die in een tekst werden geplaats na verloop van 1/3 van de tekst genereerde, in tegenstelling tot een banner bovenaan de pagina, 77% meer click troughs op.

    Vreemd genoeg blijkt dat in de praktijk de eerste, en de meest effectieve, optie niet algemeen aanvaard is. De tweede optie, waarbij banners boven, in en onder een tekst worden geplaatst hebben veel meer praktische voorstanders voor zich weten te winnen.


    Als je meer wenst te weten van wat deze technologie voor uw zaak kan betekenen neem dan contact op met Ronald Nijs :
  • U kan ons telefonisch of via fax bereiken:
    Tel : 0032 (0)497 41 09 70
    Fax : 0032 (0)15 24 51 46





       © 2005 | Advisor Internet Solutions | Alle prijzen zijn onder voorbehoud en excl. 21 % BTW | Disclaimer |Algemene voorwaarden